Przeglądaj wg Słowo kluczowe "media"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 53
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka nr 4 (XXIX), 2017 (Bezpieczeństwo w zarządzaniu mediami)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) du Vall, Marta; Chodyński, Andrzej; Bałamut, Anna; Ziarko, Janusz; Majorek, Marta; Woźniak-Zapór, Marta; Baran, Dariusz; Kalaman, Marek R.; Kalaman, Maciej A.; Láczay, Magdolna; Kwieciński, Mirosław; Chodyński, AndrzejPozycja Dialog uniwersalizmu i partykularyzmu. Program atomowy Iranu i rewolucja islamska 1979 roku w ujęciu dialektycznym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Płatek, Daniel"Spór o posiadanie przez Iran energii jądrowej rozpoczął się w 2005 roku. Zerwanie pieczęci w ośrodku atomowym w Isfahanie wyznaczyło moment graniczny otwartego nieporozumienia, gróźb i prób rewizji zawartych układów. Napięta sytuacja charakteryzowała najpierw stosunki USA - Teheran, by następnie na długie miesiące przykuć uwagę europejskiej opinii publicznej i politycznych elit. Amerykanie od początku nie wierzyli zapewnieniom irańskiego rządu, że instalacje będą wykorzystywane w celach pokojowych i podtrzymywali opinię o próbach wzbogacanego uranu do produkcji broni jądrowej (nawet po raportach przedstawionych przez neutralnych ekspertów wskazujących na brak dowodów na prowadzenie takiej działalności). Jeszcze w sierpniu 2005 roku Waszyngton domagał się pełnej kontroli nad irańskim programem. Amerykańskie naciski osiągnięcia kompromisu oraz skierowania sprawy na forum ONZ kończyły się jednak niepowodzeniem."(...)Pozycja Divided by a common language : English across national, social, and cultural boundaries(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Curyłło-Klag, Izabela; Piątek, Beata; Reeves, Christopher; Tereszkiewicz, Anna; Tkaczyk, Dorota; Hołobut, Agata; Jodłowiec, Maria; Kleban, Marcin; Kusiak, Monika; Pałka, Ewa; Willim, EwaZe wstępu: This monographic volume presents ten selected studies exploring the multiple interrelationships between language and the communities of speakers who sustain it, focusing on the various roles that language plays for its users, both native and non-native. On the empirical side of things, the studies included in this volume focus on the English language and its socio-cultural and educational contexts. The multifarious relationships between language and the communities of its users are addressed here from different perspectives and points of view. All the different threads fi nd their synthesis in the ways in which language, a carrier of culture and marker of national, social and cultural identity, refl ects the changes taking place in the communities using it as a tool for interpersonal communication, accumulation, storage and dissemination of information, social interactions, transmission of culture, and many other purposes, which are the focus of this volume. The diverse topics explored by the authors speak to the richness and complexity of the social and cultural meanings of language and the importance of questions of language ownership, language attitudes, and linguistic as well as cultural diversity.Pozycja Dylematy ładu medialnego RP : standardy europejskie a praktyka polityczna(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Waniek, DanutaZe wstępu: Szanowny Czytelniku, oddaję w Twoje ręce książkę, w której - jak sądzę - podejmuję problematykę istotną z punktu widzenia funkcjonowania ładu medialnego w polskich uwarunkowaniach ustrojowych i politycznych. Opisywana materia stanowi próbę podsumowania doświadczeń ostatnich lat na tle wymagań, jakie stawia nam wszystkim obowiązujące prawo, już nie tylko krajowe, ale również Unii Europejskiej. Mam nadzieję, że książka ta będzie skromną cegiełką, dołożoną do olbrzymiego dorobku naukowego specjalistów z zakresu porządku medialnego.Pozycja Edukacja e-learningowa w czasie pandemii koronawirusa w świetle opinii nauczycieli Gminnego Centrum Edukacji w Igołomi – doniesienia z badań(Oficyna Wydawnicza AFM, 2021) Dziurowicz-Trzos, AngelikaCelem pracy było zobrazowanie/opis pracy zdalnej z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych do nauki e-learningowej w czasie pandemii koronawirusa z punktu widzenia nauczycieli pracujących czynnie zawodowo w przedszkolu i szkole. Analizą objętych zostało 105 respondentów – czynnych zawodowo nauczycieli z Gminnego Centrum Edukacji oraz Przedszkola Samorządowego im. Misia Uszatka w Igołomi. Badania przeprowadzono w marcu w 2021 roku metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety i techniki obserwacji. Z badań wynika, że 53% nauczycieli jest w przedziale wiekowym 41–50 lat, staż pracy dla 69% wynosi powyżej 15 lat, 99 % badanych posiada wyższe wykształcenie, 80% badanych nie chciałoby kontynuować pracy zdalnej, 70% badanych ocenia negatywnie pracę uczniów na platformach e-learningowych, zarazem jednak 70% badanych dostrzega plusy pracy zdalnej, czego przykładem jest m.in. brak konieczności upominania uczniów na zajęciach, jak w przypadku lekcji stacjonarnych.Pozycja Gamifikacja w kreowaniu wizerunku w mediach(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Losa-Jonczyk, AnnaOdpowiedni wizerunek, styl i prezentacja to jedne z kluczowych czynników sukcesu w życiu zawodowym. Zarówno praktycy, jak i naukowcy poszukują efektywnych narzędzi kreowania wizerunku. Badania wykazują, że obecnie jednym z najbardziej skutecznych instrumentów tworzenia wizerunku marek, firm i osób są media, między innymi ze względu na wpływ, jaki wywierają przekazy medialne na postrzeganie przedstawionego świata przez odbiorców komunikatów medialnych. Widoczne jest także wzmocnienie wpływu mediów dzięki zastosowaniu w przekazach medialnych elementów gamifikacji. Wykorzystanie mechanizmów gamifikacji w procesie tworzenia wizerunku osobistego można zaobserwować analizując zarówno przekazy medialne tzw. mediów tradycyjnych (np. programy telewizyjne), jak i nowych mediów wykorzystujących potencjał mediów społecznościowych. Odpowiednio opracowana mechanika gry i jej dynamika wpływają na zwiększenie zaangażowania uczestników programów (graczy), a także odbiorców programów – widzów obserwujących przebieg gry. Przykładem programów telewizyjnych, w których gamifikacja wzmacnia kreowanie własnego wizerunku są programy typu reality show. Mechanizmy gier wykorzystuje się w reality show w celu większego zaangażowania emocjonalnego zarówno bohaterów programów, jak i widzów. W artykule podjęto tematykę wykorzystania elementów grywalizacji do tworzenia wizerunku osobistego w mediach. W pierwszej części artykułu dokonano przeglądu definicji pojęcia wizerunku oraz gamifikacji. W części drugiej przeprowadzono analizę roli mechanizmów gamifikacji w procesie zmiany wizerunku osobistego na przykładzie dwóch programów telewizyjnych typu reality show.Pozycja Instrukcja duszpasterska Communio et progressio o środkach społecznego przekazu: Refleksje w trzydziestą rocznicę jej przyjęcia(Wydawnictwo RSW Prasa, 2000) Pokorna-Ignatowicz, KatarzynaPozycja Komunikacja ze społeczeństwem w obszarze bezpieczeństwa publicznego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Mazur, JadwigaOrganizacje, w których działalność wpisane jest zapewnienie bezpieczeństwa publicznego, powinny w swojej strategii dbać o otoczenie i komunikację z nim, ponieważ w tym obszarze odbywa się nie tylko budowanie wizerunku organizacji i jej reputacji, ale także relacje z społeczeństwem wpływające na ostateczny kształt tych organizacji w obszarze bezpieczeństwa publicznego. Badając ten obszar, należy zwrócić uwagę na kwestie związane z PR, z marketingiem i na analizę informacji z mediów, które mają wpływ na kształtowanie wizerunku organizacji zajmujących się bezpieczeństwem publicznym oraz na postawy społeczne.Pozycja Kształcenie przyszłych kapłanów do pracy ze środkami społecznego komunikowania: Instrukcja Kongregacji ds. Wychowania Katolickiego(Wydawnictwo RSW Prasa, 1992) Pokorna-Ignatowicz, KatarzynaPozycja Kultura popularna w medialnych kontekstach(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Pawlus, Tadeusz; Majerek, Bożena; Dudek, Karolina J.; Piotrowska, Anna G.; Raczek-Karcz, Marta Anna; Wójcik, Grzegorz; Jaskulska-Dwuraźna, Katarzyna; Czerniak, Anna; Belcer, Agnieszka; Galata, Stanisław; Pietrzyk, Urszula; Szyszko-Bohusz, Andrzej; Sala-Szczypiński, Marcin; Pucek, Zbigniew; Sozańska, DominikaPozycja Kultura – media – społeczeństwo: symbiotyczne związki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Michalczyk, Tadeusz; Fiut, Ignacy S.; Loska, Krzysztof; Pletnia, Maciej; Raczek-Karcz, Marta Anna; Stawiński, Piotr; du Vall, Marta; Plebańczyk, Katarzyna; Pucek, Zbigniew; Bierówka, JoannaKultura – media – społeczeństwo. Symbiotyczne związki jest monograficznym zbiorem ośmiu rozpraw. Dwie z nich poświęcone są przede wszystkim problematyce wytwarzania rzeczywistości społecznej generalnie i w szczególnych odniesieniach do zjawisk medialnych. Problematyka ta przewija się w różnych konfiguracjach przez cały zbiór, tu jednak jest przede wszystkim przedmiotem refleksji teoretycznej. Pierwsza ze wspomnianych rozpraw, Teoretyczne aspekty stanowienia (tworzenia) rzeczywistości społecznej Tadeusza Michalczyka omawia trudności terminologiczne i teoretyczne koncepcji podmiotowego wytwarzania ludzkiego świata w toku sprawczej działalności człowieka. Autor poddaje analizie występujące w tym kontekście rozmaite terminy, takie jak stanowienie, tworzenie, stawanie się, rzeczywistość społeczna i społeczeństwo, poszukując ich teoretycznego zaplecza i tropiąc efekty poznawcze ich stosowania. Przy okazji zwraca uwagę na niejednoznaczność pojęć występujących w naukach o społeczeństwie w ogóle. Rozważania te dopełnia refleksja nad sposobami ujmowania rzeczywistości społecznej w kontekście mass mediów.Pozycja Media a opinie i postawy społeczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Sienkiewicz, Piotr; Dęsoł, Agnieszka; Frańczuk, Magdalena; Karaźniewicz, Justyna; Kotowska, Monika; Vanevska, Katarzyna; Bazan, Maria; Kożuch, Julita; Przybysz, Monika Marta; Męcfal, Sylwia; Pucek, Zbigniew; Bierówka, JoannaPozycja Media a Polacy: Polskie media wobec ważnych wydarzeń politycznych i problemów społecznych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Wojsław, Jacek; Sokół, Zofia; Trudzik, Artur; Gackowski, Tomasz; Czapnik, Sławomir; Seklecka, Aleksandra; Adamik-Szysiak, Małgorzata; Pilarska, Sylwia; Majdecka, Kamila; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Bierówka, Joanna; Jędrzejewski, StanisławPozycja Media masowe i opinia publiczna w wypowiedziach Piusa XII(Wydawnictwo RSW Prasa, 1992) Pokorna-Ignatowicz, KatarzynaPozycja Media samorządowe jako narzędzie kreacji wizerunku lokalnego lidera i jego otoczenia (Na przykładzie analizy treści publikowanych w tygodniku samorządowym „TWOJE TYCHY”)(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012) Piechota, Grażyna; Rajczyk, RobertTHE ARTICLE CONCERNS the usage of weekly magazine “Twoje Tychy” in two months period of electoral campaign before the local elections in 2010 and in two months period during the media event “Zostaw 1% podatku w Tychach” in spring 2011. According to the analysis, the weekly magazine’s content mostly consists of the mayor’s description of his public activity or his political allies or supporters in local NGOs. One of them, the chair- woman of non-governmental organisation, took part in local elections as a candidate of mayor’s electoral committee. Then in spring 2011, her NGO has been being promoted in “Twoje Tychy” in intensively way. Although the Tychy town is over 99% shareholder of the company – a publisher of “Twoje Tychy”, there is any widely-opened debate about the important local issues in magazine. Either names nor ideas of the his political opponents are not even being mentioned.Pozycja Media w kształceniu(Oficyna Wydawnicza AFM, 2002) Tabora-Marcjan, Ewa"Na wstępie przytoczą wypowiedź profesora Jana Zborowskiego z publikacji wydanej ponad 30 lat temu; Ze środkami audiowizualnymi spotykamy się nic tyłko w szkole. Narzucają się one na każdym kroku. Rano budzi nas radio, które przynosi świeże wiadomości z różnych dziedzin, reklamy wysław urabiają naszą opinię, oglądamy i czytamy ilustrowane magazyny czasopism, wiele czasu pochłania kino, telewizja -- słowem na każdym kroku dociera do nas masowa informacja. Wszystkie te i wiele innych środków informacji dociera, rzecz zrozumiała, również do młodzieży. W tych warunkach nauczanie w szkole zajmuje na pewno ważną, ale chyba nie najważniejszą część dnia ucznia. [...] Większość nauczycieli zdaje sobie sprawę, że nikt i nic nie potrafi odsunąć młodzieży od atrakcyjnych i narzucających się w środowisku pozaszkolnym źródeł infomiacji, ale w praktyce szkolnej niewielu jest takich nauczycieli, którzy w sposób racjonalny wykorzystują te doświadczenia uczniów i włączają je w sposób systematyczny w proces zorganizowanego nauczania1. Problematyka poruszona w przytoczonym fragmencie opracowania prof. Zborowskiego nic straciła nic ze swej aktualności."(...)Pozycja „Medialne choroby” XXI wieku w polskich środkach przekazu(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Baran, DariuszWydarzeniem jest to, co media uznają, że być powinno. Eksponowanie przez nie pewnych tematów, które „dzięki nim” stają się ważne społecznie, może mieć różne podłoża. Jednym z nich jest podtrzymywanie odbiorcy w poczuciu zagrożenia, które może on zmniejszyć dzięki przekazom medialnym. Poprzez nagłaśnianie i powtarzalność konkretnych wydarzeń media kreują ogólny strach, który ostatecznie nie wychodzi poza wymiar „medialny”. Tym samym informacja staje się pseudotematem, tworzonym na potrzeby wewnętrzne redakcji albo służącym określonym grupom interesu. Celem niniejszego tekstu jest zarysowanie obrazu kilku „medialnych chorób”, które były nieproporcjonalnie do stanu zagrożenia eksplikowane w polskich mediach po 2000 roku. Choć stanowi on ledwie wycinek medialnej rzeczywistości, doskonale pokazuje kierunek, w jakim podążyło współczesne dziennikarstwo informacyjne.Pozycja Medialny obraz rodziny i płci(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Szmyd, Jan; Baran, Dariusz; Borkowski, Igor; Konopka, Joanna; Golemo, Karolina; Wiącek, Elżbieta; Popiół-Wojciechowska, Paulina; Kliszcz, Aneta; Albińska, Karolina; Pokorna-Ignatowicz, KatarzynaPozycja Memetyzacja komunikowania politycznego u progu XXI w.(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Majorek, Marta; Wojniak, JustynaRegarding the contemporary role of mass media, especially television, and rising allegations of trivialization of the political life it is worth to consider how these opinions are justifi ed.It evokes the question whether we are dealing with a situation in which public debate through the media seems to be based not on rational and logical conclusions, but on the competition, whose participants focus exclusively on creating their own images and pursuing symbolic politics. These trends cause that democracy evolves towards mediocracy, and the nineteenth-century ideologies lose their attraction to the simple message, free of thought. This phenomenon is considered in this paper in the meme theory context. The theory, introduced by Richard Dawkins, refers to a unit of cultural transmission, and in politics can be interpreted as short, blunt message, image or symbol, catchy enough to take over the imagination of the recipient. It is characterized by aggressive persuasion, apparent ambiguity and it is aimed to falsify the reality. Besides, its emotional assessment excludes any rational debate. It seems interesting, therefore, the trend of contemporary democracy, and question whether the public debate limited to an exchange of simplifi ed, emotional arguments involves the danger of civil society erosion.Pozycja Metody i obszary zarządzania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Carić, Marko; Hilarowicz, Agata; Janiszewska-Poszwa, Ewa; Laskowska, Jolanta; Makowiec, Marek; Potocki, Arkadiusz; Poździoch, Stefan; Staliński, Piotr; Walas-Trębacz, Jolanta; Dołhasz, Magdalena; Konstatinova, Roumiana; Magyar, Zoltán; Oczkowska, Renata; Płonka, Maria; Surówka-Marszałek, Danuta; Potocki, ArkadiuszOpracowanie poświęcone jest charakterystyce i propozycji rozwiązania wybranych problemów zarządzania. Kilka tekstów dotyczy roli mediów (a także innych instrumentów) w marketingu. Ciekawe jest opracowanie oparte na pewnej autorskiej typologii instrumentów marketingu-mix stosowych przez przedsiębiorstwa działające na rynkach zagranicznych. Druga grupa artykułów poświęcona jest nowym formom zatrudnienia, partycypacji pracowników oraz standardów ochrony pracy, które winny być stosowane przez nasze organizacje. Zatem blok ten dotyczy zagadnień organizacji pracy. Są także artykuły prezentujące konkretne metody zarządzania, począwszy od zarządzania komunikacją, przez zarządzanie strategiczne, a na systemach zarządzania produkcją skończywszy. Niektórzy Autorzy podejmują się nie tylko prezentacji, a także przedstawiają pewne rozwiązania zagadnień dotyczących niemal wszystkich obywateli. Tu przede wszystkim należy wymienić rozważania o kształtowaniu tran sportu publicznego. Ciekawe jest także studium o możliwości wykorzystania Internetu na rynku ubezpieczeń społecznych.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »