Przeglądaj wg Słowo kluczowe "organizacja"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Koncepcje menadżerskie w zarządzaniu zmianami w przedsiębiorstwie a interesariusze(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Mielus, MagdalenaPoczątek XXI wieku charakteryzuje uczestnictwo międzynarodowych przedsiębiorstw w coraz szerszej debacie na temat celu biznesu oraz jego roli w społeczeństwie. Różnorodni interesariusze wywierają na nie ciągle rosnący nacisk, aby zapewniały zarówno zysk akcjonariuszom, jak i większą wartość społeczną. Ma to istotny wpływ na sposób, w jaki przedsiębiorstwa postrzegają swoje relacje ze społecznością oraz na programy dotacji charytatywnych i inwestycji społecznych. Zarządzanie zmianą, to jedna z kluczowych kompetencji, którą muszą posiąść menedżerowie stojący na czele nowoczesnych organizacji. W literaturze podkreśla się, iż współdziałanie podmiotów na różnych płaszczyznach będzie wymagało przyjęcia, wprowadzenia i realizacji idei partnerstwa. Jest to wynikiem założeń gospodarki opartej na wiedzy, gdzie utrzymywanie relacji partnerskich z różnymi grupami interesariuszy staje się koniecznością z punktu widzenia dalszego funkcjonowania i rozwoju. W niektórych organizacjach docenia się wartość interesariuszy i traktuje ich jako kapitał, który może decydować o regresie bądź rozwoju organizacji.Pozycja Ordynacja w Radzie Nieustającej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Głuszak, Marcin"Podstawowymi aktami prawnymi regulującymi zasady powołania, organizacji i funkcjonowania Rady Nieustającej były konstytucje sejmowe z lat 1775-1776. Pierwsza z nich - zatytułowana Ustanowienie Rady Nieustającej, uchwalona w 1775 r. - rozstrzygała przede wszystkim kwestie pozycji króla w Radzie, jej składu osobowego, struktury, ogólnego zakresu uprawnień i obowiązków. Ustawa ta obarczona była istotnymi wadami: sformułowana zbyt ogólnikowo, słabo zarysowała kompetencje poszczególnych departamentów, na domiar złego zredagowana została chaotycznie, językiem mało precyzyjnym."(...)Pozycja Organizacja oparta na wiedzy jako podstawa przedsiębiorczego zarządzania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Mielus, MagdalenaProcesy towarzyszące globalizacji sprawiają, że organizacje zmuszone są do poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań w zarządzaniu, co pozwoli im na utrzymanie się w złożonym i nieprzewidywalnym środowisku narodowym i międzynarodowym. Globalizacja, wolny rynek i rozwój społeczeństwa informacyjnego sprawiają, że organizacje gospodarcze muszą poszukiwać nowych dróg zwiększania swej konkurencyjności. Jedną z nich jest wejście w posiadanie wartościowych informacji, których to wartość przekłada się na poziom wiedzy w organizacji. Wiedza zawsze decydowała o szeroko rozumianym rozwoju i nabiera współcześnie szczególnego znaczenia. Współczesną tendencją jest przekształcanie się organizacji w kierunku tych opartych na wiedzy.