Psychologiczne podstawy i korzyści wynikające z uczenia się języków obcych

Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
item.page.issn
1643-8299
item.page.eissn
2451-0858
Volume Title
item.page.isbn
item.page.eisbn
Publisher
Oficyna Wydawnicza AFM
Abstract
In this article the linguistic and psychological basis of foreign languages learning and teaching have been analysed. It has been indicated that learning a foreign language in comparison to learning other subjects is peculiar, due to the fact that in the process of learning a foreign language the language becomes a subject, not the tool of teaching. The article discusses also intellectual, cognitive, motivational and other personality determinants of the process and eff ects of learning a foreign language and stresses the importance of varied individual and social benefi ts, resulting from mastering and using as foreign language.
Description
Artykuł recenzowany / peer-reviewed article
item.page.keyword
Keywords
Citation
Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI), nr 3, s. 113-129.
item.page.rights
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska