Przeglądaj wg Słowo kluczowe "studenci"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 29
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Badania krakowskiego środowiska akademickiego dotyczące pomysłów na innowacyjne rozwiązania technologiczne i możliwośći ich praktycznego wykorzystania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2002) Fatuła, DariuszPozycja Bezpieczeństwo uczelni - bezpieczeństwo szkoły(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Bąk, Agnieszka; Gąbala, Urszula; Tokarz, Andrzej; Kędzierska, Joanna; Zagdan, Magdalena; Witek, Sabina; Stadnik, Jolanta; Recław, Katarzyna; Łukaszek, Kinga; Sagan, Agnieszka; Migas, Piotr; Koszel, Elżbieta; Giliciński, Marcin; Piekoszewski, Sebastian; Wolska, Agnieszka; Wawrzyńczyk, Rafał; Skrzyszowski, Sebastian; Pabisz, Maciej; Czupik, Dawid; Mucha, Mateusz; Gąciarz, Bartłomiej; Huzior, Anna; Nyc, Małgorzata; Korotusz, AgnieszkaZ wprowadzenia: "W roku 1986 w domu studenckim Lehigh University (USA) została zamordowana dziewiętnastoletnia Jeanne Ann Clery. Podjęte po tragedii działania rodziców ofiary doprowadziły do ujawnienia licznych patologicznych zjawisk na uczelniach amerykańskich, w szczególności przemocy i deficytu rozwiązań prawnych, regulujących sprawy' bezpieczeństwa campusów. Artykuł ukazuje inspirowaną śmiercią J. A. Clery' ewolucję prawa i przyjęte koncepcje, zmierzające do poprawy sytuacji."(...)Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka 2019, nr 3 (XXXVI) : Kształcenie w siłach zbrojnych w Polsce i na świecie w XXI wieku. Wybrane aspekty(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Kubiak, Krzysztof; Frącik, Krystian; Pawłuszko, Tomasz; Mickiewicz, Piotr; Mazurkiewicz, Agata; Baranowska, Aneta; Klisz, Maciej; Pieczywok, Andrzej; Siekiera, Joanna; Kukartseva (Glaser), Marina; Chertok, Michail; Kraj, Kazimierz; Tkach, Liudmyla; Kozioł, AleksandraZ wprowadzenia: "Gwałtowny postęp, który w XXI wieku objął tak wiele dziedzin życia, nie ominął także sfery wojskowej. Siły zbrojne przechodzą bardzo szybkie przemiany pod wpływem nowych osiągnięć naukowo-technicznych i poszukiwania najbardziej efektywnych sposobów ich wykorzystania nie tylko w czasie wojny, ale także pokoju i kryzysu. To wszystko stanowi duże wyzwanie dla twórców systemów kształcenia wojskowego, które należy zorganizować tak, by zapewniały siłom zbrojnym kadrę przygotowaną do sprostania współczesnym wymaganiom. Nie chodzi jedynie o naukę wykorzystania nowych rozwiązań, ale także o tak oczywiste kwestie, jak budowa zdolności przywódczych czy odporności na propagandę i dezinformację, aby nie powodowała ona olbrzymich konsekwencji dla morale kadry dowódczej i szeregowych żołnierzy. Biorąc to pod uwagę redaktorzy tomu, którzy zgodnie z dewizą periodyku starają się łączyć teorię i praktykę bezpieczeństwa, uznali, że warto jest przybliżyć różne aspekty kształcenia w siłach zbrojnych w Polsce i na świecie w XXI wieku."(...)Pozycja Działalność naukowo-badawcza laboratorium rozwoju zdolności studentów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Bocharova, OlenaThe purpose of the article is a presentation of the work of the laboratory of students’ abilities development at Gorlovka Institute for Foreign Languages. One of the main wealth of the Ukrainian society is its intellectual potential, especially young people who can realize their creativity and professional opportunities. For the development of future talent it is necessary to create a higher education system, which could be conductive to diagnosis and support of young people, development and realization of their abilities, stimulating creative work of teachers and students, intensifi cation of scientifi c work with youth, formation of teachers and scientists. To meet this purpose the laboratory of students’ abilities was established in Gorlovka Institute for Foreign Languages, whose task is to study and create the best educational environment for the development of gifted students’ skills. To diagnose the level of language, leadership, creative and pedagogical skills special psychological methods were used, aimed at: identifying gifted and talented students; creating conditions for realization of individual creative abilities of future teachers; creating an appropriate atmosphere for the development of personal individual potential and cognitive abilities in a free choice condition; as well as the possibility of individual adapting in social and cultural sphere.Pozycja Edukacja obronna młodzieży szkolnej i studentów w Wielkiej Brytanii(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Pieczywok, AndrzejEdukacja obronna wpływa zarówno na kształt przyszłych postaw obywatelskich, jak i na potencjał obronny, decydując o sile i potędze państwa. Artykuł dotyczy edukacji obronnej młodzieży szkolnej i studentów w Wielkiej Brytanii. Jego celem jest przedstawienie wybranych form i obszarów edukacji obronnej młodzieży szkolnej i studentów oraz wskazanie przy tym na pewne podobieństwa i różnice. W Wielkiej Brytanii edukacja obronna jest postrzegana jako ważny proces kształcenia oraz szkolenia młodzieży. Ponadto odgrywa szczególną rolę w kształtowaniu postaw patriotyczno-obywatelskich młodych ludzi.Pozycja Kształcenie akademickie a intelektualny rozwój młodzieży studenckiej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Nieciuński, StanisławZ wprowadzenia: "Stopień wykorzystania zgromadzonej aktualnie psychologicznej wiedzy na temat cech osobowości wyróżniających młodzież studencką uznaje się we współczesnej dydaktyce za niesatysfakcjonujący. Poprawę tego niekorzystnego stanu rzeczy należy poczytywać za pilne i ważkie wyzwanie stojące przed reprezentantami wymienionej dyscypliny wiedzy. Jest ono przynajmniej z dwóch względów ich najważniejszym zadaniem. Po pierwsze, ilość psychologicznych informacji, pomijanych w pracach z zakresu dydaktyki, dotyczących interesującego nas poziomu kształcenia, szybko i systematycznie rośnie. Po drugie, przedmiot pomijanej wiedzy stanowią zjawiska rozwoju. Proces edukacji w zasadzie sprowadza się bowiem do ich intencyjnej optymalizacji- także na etapie kształcenia akademickiego."(...)Pozycja Ku dobrej szkole skoncentrowanej na uczniach T. 2(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Morbitzer, Janusz; Bierówka, Joanna; Sajdak, Anna; Musiał, Emilia; Darasz-Szuba, Marta; Boczarowa, Ołena; Giza, Teresa; Pułka, Jolanta; Dobijański, Mariusz; Brańka, Zofia; Zinkiewicz, Beata; Jagodziński, Waldemar; Kuc, Maria; Szwarc, Alina; Adamowicz, Michał; Piekarski, Marian; Hejmej, Angelika; Perończyk, Kamil; Rusnak, Zbigniew; Gajęcka, Jolanta; Kuźma, Józef; Pułka, JolantaPozycja Mixer magazyn studentów Dziennik Polski(2014) Saskowski, Maciej; Wójcik, GrzegorzPozycja Modernizacja zajęć edukacyjnych w uczelni. By student miał poczucie własnej skuteczności(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Wroński, RyszardZ wprowadzenia: "W niniejszym artykule zaprezentowane zostaną różne sposoby i płaszczyzny transferu wiedzy w szkole wyższej oraz ocena dydaktyki akademickiej dokonana przez studentów i absolwentów. Zostaną w nim przedstawione wyniki eksploracji badawczych, analiz pokazujących, iż w badanych szkołach wyższych dominuje edukacja podająca, tzn. taka, która redukuje dyskusję w trakcie zajęć. Istnieje zatem pilna potrzeba rewitalizacji dydaktyki akademickiej w kierunku jej uwspółcześnienia, uatrakcyjnienia i skuteczności."(...)Pozycja Optymizing the level of physical health of students by type of autonomic nervous system(Radomska Szkoła Wyższa, 2013) Grygus, Igor; Kuczer, TetyanaWe analyzed changes in the physical health of students of the Faculty of Physical Education under the influence of physical training by type of autonomic nervous system. In the study, 87 students attended the first and second year of study. The basis of the impact was the principle of individualized physical activity, regularity and gradualness. It was found that by including the autonomic nervous edge-type system, a much higher level of physical health indicators at the end of the study were the students' main group, in which the overall assessment of the level of physical health above average level reached in principle at the expense of improving the life, strength and index Robinson.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2005 : Wolność - Własność - Władza. Dylematy doktryny i praktyki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Laidler, Paweł; Daniel, Krystyna; Szlachta, Bogdan; Kimla, Piotr; Sala-Szczypiński, Marcin; Balicki, Marek; Bombała, Bronisław; Chlipała, Monika; Laskowski, Piotr; Maliszewska-Nienartowicz, Justyna; Ryland, Diane; Marišová, Eleonóra; Citkowska-Kimla, Anna; Feczko, Piotr; Pulit, Anna; Biernat, Tadeusz; Zarzycki, Zdzisław; Nowak, Marek; Kapiszewski, AndrzejNiniejszy numer kwartalnika „Państwo i Społeczeństwo” tworzy zbiór artykułów poświęconych w całości tematowi „Wolność, własność, władza - dylematy doktryny i praktyki”1.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2016 : Stereotypy w procesie integracji akademickiej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Czerniak, Anna; Frątczak, Anna; Grzonka, Dariusz; Brataniec, Katarzyna; Konieczna-Sałamatin, Joanna; Baran, Dariusz; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Gawron, Mateusz; Wojtulewski, Romuald; Leśniak, Małgorzata; Bierówka, Joanna; Sprengel, Mieczysław; Wilczyńska, Agnieszka; Konik, Agnieszka; Leśniak, Małgorzata; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2016 : Edukacja alternatywna a współczesna szkoła(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Giza, Teresa; Olearczyk, Teresa; Kožuh, Anna; Lepičnik Vodopivec, Jurka; Medved Udovič, Vida; Kusiak-Pisowacka, Monika; Grzesiak, Krystyna; Cotič, Mara; Felda, Darjo; Bocharova, Olena; Kohut, Svitlana; Palka, Oleksandra; Rokicki, Andrzej; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Aksman, Joanna; Gabzdyl, Jolanta; Kasáčová, Lenka; Pułka, Jolanta; Guzik, Marcin; Frączek, Magdalena; Misiuk, Agnieszka; Sorkowska-Cieślak, Kinga; Horváth, Péter; Misiuk, Agnieszka; Aksman, Joanna; Grzesiak, Krystyna; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 3, 2006 : Studia, rozprawy, artykuły(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Pucek, Zbigniew; Nieciuński, Stanisław; Szumpich, Stanisław; Ziarko, Janusz; Wroński, Ryszard; Gaweł, Anna; Kulczycki, Jerzy; Blachnicki, Bogusław; Kliś, Maria; Jordan, Maria; Bożek, Martin; Rojek, Piotr; Młynarczyk, Andrzej; Młynarczyk, Krystian; Woźniak, Marta; Majchrowski, JacekPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2016 : Medycyna i zdrowie publiczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Seń, Mariola; Dębska, Grażyna; Lizak, Dorota; Kudlová, Pavla; Reslerová, Ludmila; Kantorowicz, Małgorzata; Więcek, Magdalena; Romanowska, Urszula; Laska, Edyta; Foryś, Zofia; Burdek, Anna; Ławska, Wioletta; Seweryn, Barbara; Spodaryk, Mikołaj; Ziarko, Andrzej; Strączek, Katarzyna; Sułek, Jolanta; Gołkowski, Filip; Lesňáková, Anna; Rovný, Ivan; Hlinková, Soňa; Cienciała, Antoni; Zelek, Michał; Zelek, Michał; Puka, Dorota; Kopiński, Piotr; Merklinger-Gruchała, Anna; Gołkowski, Filip; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Polepszenie poziomu fizycznego zdrowia studentów przy pomocy zaproponowanych ćwiczeń ruchowych z uwzględnieniem typu autonomicznego nerwowego systemu(Radomska Szkoła Wyższa, 2013) Grygus, Igor; Prusik, Krzysztof; Prusik, KatarzynaLevel of physical education in high school is not conducive to the effective reduction of the deficit of motive activity of students, which is one of the reasons various deviations in their health. The health of young people is essential and defining moment of well-being of society and its progressive development. The basic principle of the impact physical activity core group of students with different types of autonomic nervous system was the principle of individualization of physical activity, not dropping the weights regularity and consistency. The load volume was optimal, at the level of preparedness that much depended on the type of dominance of the autonomic nervous system. All students conducted a rapid assessment of the overall level of physical health by Apanasenko G.L. at the beginning and end of the study. With the prevalence of type counting of the autonomic nervous system, significantly higher levels of physical health were found among students at the end of the study the main group in which the overall assessment of physical health reached a level above the average.Pozycja Poziom świadomości żywieniowej mężczyzn na temat źródeł antyoksydantów i znaczenia równowagi prooksydacyjno-antyoksydacyjnej organizmu dla zdrowia(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Kantorowicz, Małgorzata; Więcek, MagdalenaWprowadzenie: Karotenoidy, polifenole oraz witaminy A, E, C chronią organizm przed kumulacją wolnych rodników i występowaniem stresu oksydacyjnego. Zaburzenie równowagi prooksydacyjno-antyoksydacyjnej może prowadzić do wystąpienia m.in. chorób cywilizacyjnych czy nowotworów. Celem badania była ocena wiedzy żywieniowej mężczyzn na temat żywieniowych źródeł antyoksydantów w wybranych produktach spożywczych, a także ocena wiedzy na temat wpływu wolnych rodników na organizm człowieka. Materiał i metody: Badanie przeprowadzono wśród 40 studentów oraz 20 starszych mężczyzn z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety własnego autorstwa. Wyniki: Na żadne z pytań respondenci nie udzielili w 100% prawidłowej odpowiedzi. Żywieniowe źródło witaminy A poprawnie wskazało 57,5% studentów oraz 60% starszych mężczyzn, natomiast żywieniowe źródło witaminy E prawidłowo przyporządkowało 42,5% studentów i 50% seniorów. Wnioski: Wiedza żywieniowa starszych mężczyzn okazała się być na wyższym poziomie niż wiedza studentów zarówno w zakresie żywieniowych źródeł antyoksydantów jak i określenia wpływu wolnych rodników na organizm.Pozycja Procedury opiniowania kierunkowych efektów kształcenia przez studentów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Grabiński, Tadeusz; Merklinger-Gruchała, AnnaJednym z wymogów wdrożenia nowych programów kształcenia jest zasięganie opinii interesariuszy (studentów i pracodawców) na temat przydatności i poprawności kierunkowych efektów kształcenia założonych w programie studiów. Poniżej przedstawia się metody i narzędzia pozyskiwania opinii studenckich oraz generowanie na ich podstawie macierzy danych, stanowiących podstawę przeprowadzania analiz. Rozważania dotyczą opinii studenckich zebranych na wybranym kierunku i poziomie studiów (Zarządzanie, studia licencjackie). Ankietyzacja miała charakter pilotażowy i ukierunkowana była na weryfikację procedur pozyskiwania danych oraz identyfikację zagrożeń w zakresie rzetelności i wiarygodności uzyskiwanych opinii.Pozycja Samoocena przygotowania absolwentów Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego kierunku pielęgniarstwo, do wykonywania zawodu pielęgniarki – badania pilotażowe(2014-06-02) Romanowska, Urszula; Lizak, DorotaOcena stopnia przygotowania danej osoby do wykonywania określonego zawodu, po-winna stanowić jeden z podstawowych elementów kształcenia. Ewaluacja winna stanowić nieodłączny element procesu kształcenia, gdyż na jej podstawie można dokonać zarówno oceny jakości kształcenia jak również określić stopień przyswojenia wiedzy i nabycia po-szczególnych umiejętności przez edukowanych. Celem pracy było zbadanie motywów wyboru kierunku studiów przez absolwentów pielęgniarstwa Krakowskiej Akademii, poznanie ich planów zawodowych oraz ocena jakości kształcenia na kierunku pielęgniarstwo. Badaniem objęto 31 absolwentów kierunku pielęgniarstwo Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. W badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, jako technikę wykorzystano kwestionariusz ankiety własnej konstrukcji. Uzyskane wyniki wykazały, że studenci w stopniu dobrym lub bardzo dobrym oceniają swoje przygotowanie zawodowe zdobyte w czasie studiów w Krakowskiej Akademii (KA AFM). Głównym motywem wyboru studiów przez studentów była chęć pomagania innym i możliwość zdobycia dobrego zawodu. Zdecydowana większość absolwentów planuje podjąć studia drugiego stopnia na kierunku pielęgniarstwo.Pozycja Studenci a rzeczywistość społeczno-polityczna kraju(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Kwiatkowski, AdamW artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów trzech uczelni wyższych Trójmiasta (Akademii Morskiej, Pomorskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej, Ateneum Szkoły Wyższej) na temat stosunku do bezpieczeństwa, postaw społeczno-politycznych oraz zagrożeń zachodzących w ich otoczeniu. Ukazano zróżnicowanie ich zaangażowania na rzecz kapitału społecznego. Sformułowano tezę, że utrzymywanie możliwie wysokich jakości zasobów ludzkich, gotowych do działań w sytuacjach kryzysowych i radzenia sobie z zagrożeniami, implikuje zwiększone zaangażowanie w proces edukacji i popularyzacji bezpieczeństwa w szkołach, uczelniach wyższych, mediach, administracji samorządowej i rządowej oraz służbach rutynowych.