Primary, Teachers’ Professional Qualification for Teaching Maths
Loading...
Date
2016
Authors
Journal Title
item.page.issn
1643-8299
item.page.eissn
2451-0858
Volume Title
item.page.isbn
item.page.eisbn
Publisher
Oficyna Wydawnicza AFM
Abstract
Autorzy artykułu poszukują odpowiedzi na pytanie, czy w dzisiejszych czasach system
nauczania matematyki jest wystarczająco skuteczny, aby jego efektem był matematycznie
wykształcony człowiek. Autorzy postulują, by do nauczania matematyki zostały włączone
strategie rozwiązywania problemów powiązane z życiowym doświadczeniem. W artykule
pojawia się też silna sugestia, że uczniowie podczas nauczania matematyki powinni
przechodzić przez wszystkie etapy realistycznego rozwiązywania problemów, dzięki
czemu rozwiną się ich umiejętności matematyczne i powiązanie matematyki z życiem
codziennym, a jednocześnie taki sposób kształcenia matematycznego zapewni sens pojęć
matematycznych i matematycznych procedur. Autorzy uważają ponadto, że nauczyciele
umiejętności matematycznych powinni zmienić swój punkt ciężkości z rodzaju nauczania,
w którym jedynie przekazują wiedzę matematyczną na sposób nauczania, w którym
uczniowie będą mieli możliwość odkrywania i budowania swojego systemu wiedzy.
Description
Publikacja recenzowana / Peer-reviewed publication
item.page.keyword
Keywords
nauczanie matematyki, rozwiązywanie realnych problemów, umiejętności matematyczne, teaching mathematics, teacher's qualifications
Citation
Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI), nr 2, s. 101-110.